1;a inlägget

I den här bloggen kommer ni följa min hårda resa neråt, mot en snyggare kropp.
Jag är en tjej på16 år (född 93), mer vill jag inte berätta utan jag har valt att vara anonym till en början iaf. sen får vi se hur allt utvecklar sig. Jag har varit överviktig under större del av mitt liv. och kan ärligt säga att jag nog är sockerberoende. Jag får aldrig nog av cola utan dricker runt 1.5 L/dag minst och tar relativt stora portioner vid middagen eftersom jag slarvar med frukosten, och även lunchen under ledigheter från skolan. Men nu är det slut med allt det här och jag ska börja ett nytt liv med ny skola, nya vänner och en ny och bättre kropp! Så ingen cola, godis lr någe "snacks" alls nu på väldigt lång tid och sen ska jag börja äta frukost, lunch & middag och börja dricka té eller vatten på kvällarna istället för att hälla i mig cola.  Sen ska jag även ta många promenader, minst 1 per dag, som ska vara minst 3 km lång.

Hoppas ni hänger med mig på min resa ner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det absolut lättaste sättet enligt mig att tappa vikt är bara att äta mindre och ät mindre sött, sen lägger man på lite mer träning kanske cykla istället för att ta bussen och ät frukost

2009-08-17 @ 16:37:36
Postat av: *En överviktig 16årings resa ner*

Tack för tipsen!

2009-08-17 @ 16:38:56
URL: http://minresaner.blogg.se/
Postat av: Anonym

din blogg ska jag läsa varje dag, är i precis samma situation är 16 och ska bröja gymnasiet har gått ner 4 kg hittils kom gärna med tips och så, hur mycket väger du? och hur lång är du=)

2009-08-17 @ 16:42:26
Postat av: *En överviktig 16årings resa ner*

Åhh vad roligt att höra att du är iontresserad! :D

bra jobbat för det första! :D

Jag uppdaterar under eftermiddagen/kvällen om vikt,mått&läng (:

2009-08-17 @ 16:58:44
URL: http://minresaner.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vad kul att se att du är så inspirerad.



Jag kommer följa den här bloggen.



Det är starkt gjort och jag stöttar dig fullt ut. :)

2009-08-17 @ 17:56:31
URL: http://alexandraella.blogg.se/
Postat av: Josefin



Ska bli spännande att följa dig :) och din väg mot en sund livstil! Lycka till! :)

2009-08-17 @ 20:30:59
URL: http://juiiicee.blogg.se/
Postat av: Suss

Ska följa dn blogg! Ösnkar dig all lycka till! Detta fixar du!!

Vilken metod är det du kör på för att gå ner?

Läst om LCHF? Funkar utmärkt! Bara på 2måander 10 kg lättare! Rekomenderas! :)



Svara här i samma inlägg, har inte blogg. :/

2009-08-17 @ 22:18:17
Postat av: *En överviktig 16årings resa ner*

Tack Suss för peppningen! :D

jadu, just nu har jag inte någon direkt metod utan öppen för förslag. Ska sätta mig direkt och göra lite sökningar om LCHF, verkar ju jätte bra! tack för tipset.

2009-08-18 @ 06:25:33
URL: http://minresaner.blogg.se/
Postat av: Elin - fotoblogg

hej. jag har precis kommit ur mitt sockerberoende. Jag har ifs aldrig gillat läsk, men sen jag flyttade hemifrån för drygt två år sen har jag ätit godis/chips/glass i princip varje kväll. Jag insåg att jag var sockerberoende i april i år och slutade tvärt. Jag bytte ut allt dåligt socker och snabba kolhydrater (bara det onödiga, jag äter fortfarande pasta och ris och lite då och då ljust bröd) jag mosade i mig varje kväll mot passionsfrukt och mango och andra nyttigheter. Mitt problem var att jag älskade att småäta, så jag började med att byta ut det jag åt mot bättre grejer, och nu har jag nästan slutat helt.

efter jag slutat med allt skit så mår jag mkt mkt bättre!

Bara lite info, så att du är beredd, din kropp är van att få otroligt mkt socker, när du tar bort det kommer den att reagera. Jag vart helt dåsig och yrslig i skallen i nästan två veckor. Det är inget farligt, men kan vara rätt läskigt.



LYCKA TILL!

2009-08-18 @ 12:41:43
URL: http://thisistheyear.blogg.se/
Postat av: LIENE

gillar din motivation, jag har en känsla av att du kommer klara det här!

2009-08-20 @ 20:13:56
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0